Obchodní podmínky
Společnosti:
Pitbike parts s. r. o.
S místem podnikání: Veľká okružná 17, 010 01 Žilina
IČO: 53 184 793
IČ DPH: SK 21 213 042 95
Zapsaný v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 75316/L
Kontroluje:
Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 1359/71, 010 01 Žilina
(dále také jen „prodávající“)
Tel. č. +420 799 563 023 , email: info@pitbiker.cz/podpora@pitbiker.cz
I. Obecná ustanovení
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále také jen „obchodní podmínky“) platí pro nákup v internetovém obchodě prodávajícího provozovaném na internetové adrese www.Pitbiker.cz ( dále také jako „e- shop“).
1.2. V případe, že prodávající a kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, ve které se dohodnou na podmínkach odchylných od těchto obchodních podmínek, mají ustanovení písemné kupní smlouvy přednost před těmito obchodními podmínkami.
- Prodávající může znění obchodních podmínek změnit nebo doplnit. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu platnosti přechozího znění obchodních podmínek.
II. Použití právních předpisů a výklad pojmů
2.1. Smluvní vztahy, na které se vztahují tyto obchodní podmínky se řídí platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky.
2.2. Pokud je kupující spotřebitelem, řídí se vztahy, které nejsou upraveny těmito obchodními podmínkami, nasledujícími právními předpisy:
- Zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník
- Zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení
- Zákon č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
- Zákon č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.
- Zákon č. 122/2013 o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
2.3. Pokud kupující není spotřebitelem, řídí se vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami zákonem č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník.
2.4. Spotřebitel je fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje zboží pro osobní potřebu (při uzavíraní a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti).
2.5. Kupující, který není spotřebitelem, je podnikatel, který nakupuje zboží pro účely svého podnikání.
III. Uživatelský účet
3.1. Po registraci kupujícího na webových stránkách má kupující přístup do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující objednávat zboží (dále jen "uživatelský účet").
3.2. Při registraci na webových stránkách a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správné a pravdivé údaje. Kupující je povinen aktualizovat údaje uvedené v uživatelském účtu, kdykoli dojde k jejich změně. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží považuje prodávající za správné.
3.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o informacích potřebných pro přístup ke svému uživatelskému účtu a bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za porušení této povinnosti kupujícím.
3.4. Kupující není oprávněn umožnit třetím osobám používat uživatelský účet.
3.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, zejména pokud kupující nepoužívá uživatelský účet déle než 365 dní nebo pokud kupující poruší své povinnosti vyplývající z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
3.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích stran.
IV. Kupní smlouva
4.1. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím se řídí platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky.
4.2. Návrh na uzavření kupní smlouvy zašle kupující prodávajícímu ve formě vyplněného a odeslaného formuláře (dále také jen "objednávka"), který je umístěn na internetových stránkách www.pitbiker.cz, a kupní smlouva v takovém případě vzniká doručením formuláře prodávajícímu. Předmětem kupní smlouvy je úplatný převod vlastnického práva ke zboží určenému kupujícím za kupní cenu a za podmínek stanovených v této Objednávce.
4.3. Před odesláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a změnit údaje zadané kupujícím v objednávce, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjistit a opravit chyby vzniklé při zadávání údajů do objednávky.
4.4. Kupující odešle objednávku prodávajícímu kliknutím na tlačítko "POTVRDIT OBJEDNÁVKU S POŽADAVKEM NA PLATBU".
4.5. Odesláním objednávky kupující souhlasí s cenou objednaného zboží a objednávka se pro něj stává závaznou.
4.6. Po vytvoření objednávky je kupujícímu automaticky zaslán e-mail s potvrzením přijetí objednávky.
4.7. Potvrzení objednávky obsahuje údaje o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží nebo jiných služeb, údaje o předpokládané době dodání zboží, název a údaje o místě, kam má být zboží dodáno, a údaje o případné ceně, podmínkách, způsobu a termínu dopravy zboží do sjednaného místa dodání zboží kupujícímu, údaje o prodávajícím a případně další nezbytné údaje.
V. Kupní cena
5.1. Kupní cena zboží je uvedena v příslušném popisu zboží na webových stránkách e-shopu včetně DPH.
5.2. Kupní cena za zboží uvedená v příslušném popisu zboží nezahrnuje náklady na dopravu do místa dodání, které budou kupujícímu účtovány zvlášť podle způsobu dopravy zvoleného v objednávce.
5.3. Po vytvoření objednávky kupujícím zašle prodávající e-mail s potvrzením objednávky. Potvrzení objednávky obsahuje kromě kompletního shrnutí objednávky také konečnou částku, resp. kupní cenu za objednané zboží včetně nákladů na dodání (dále také jen "kupní cena").
5.4. Kupující může zaplatit prodávajícímu kupní cenu následujícími způsoby:
a) na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
b) převodem na účet prodávajícího po objednání zboží před jeho odesláním na místo určené kupujícím v objednávce.
5.5. Pokud kupující zaplatí prodávajícímu kupní cenu bezhotovostním převodem, považuje se za datum platby datum připsání celé kupní ceny na účet prodávajícího.
5.6. V případě platby v hotovosti nebo na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží.
5.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze kombinovat, pokud se strany nedohodnou jinak.
5.8. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad - fakturu. Ta slouží jako doklad o zaplacení.
VI. Přeprava a dodání zboží
6.1. Kupující je povinen převzít zboží v místě dohodnutém mezi prodávajícím a kupujícím v kupní smlouvě nebo jinak v době před dodáním zboží.
6.2. Způsob dodání zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že byl způsob dodání sjednán na žádost kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dodání.
6.3. Pokud je prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.4. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutné dodat zboží opakovaně nebo jiným způsobem, než je uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným dodáním zboží nebo náklady spojené s jiným způsobem dodání.
6.5. Při převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nesmí kupující zásilku od dopravce převzít.
6.6. Prodávající má právo na náhradu škody (podle ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v případě, že si kupující objednal zboží, které nestornoval nebo neodstoupil od smlouvy, a zároveň nepřevzal zboží od dopravce nebo po výzvě prodávajícího v případě osobního odběru nepřevzal zboží ve stanovené lhůtě pro odběr. Tím porušil svou povinnost stanovenou v článku VI. bod 6.1., podle kterého je kupující povinen objednané zboží převzít.
6.7. Při stanovení výše náhrady škody prodávající zohlední zejména náklady na dopravu a související poplatky v případě zaslání zboží, náklady spojené s balením, přepravou a správou objednávky, jakož i veškeré další náklady vzniklé při realizaci předmětné objednávky. Výše náhrady se pohybuje od 190 do 475 CZK.
6.8. a) Prodávající má právo neuplatnit právo na náhradu škody nebo toto právo uplatnit pouze částečně.
6.8. b) Zákazník, který v minulosti nevyzvedl 2 nebo více objednávek od přepravní společnosti ( které byly vráceny prodávajícímu ), které byly následně zrušeny, a tím porušil obchodní podmínky uvedené v bodě 6.1. Prodávající má právo požadovat, aby zákazník uhradil objednávku v plné výši před jejím skutečným odesláním ( bankovním převodem nebo platební bránou apod. ) V případě, že tak neučiní do 7 dnů, má prodávající právo objednávku zrušit.
6.8. c) Za zákazníka podle bodu 6.8. b) se považuje zákazník, který se shoduje alespoň s jedním z údajů dříve uvedených v objednávce.
6.9. Obvyklá dostupnost zboží s datem odeslání je uvedena u každého zboží v e-shopu prodávajícího.
6.10. Není-li u výrobku uvedena dodací lhůta, je prodávající povinen dodat zboží kupujícímu nejpozději do 30 dnů. Obvyklá dodací lhůta pro zboží skladem je však 7 pracovních dnů. Pokud prodávající nesplnil svou povinnost dodat zboží ve lhůtě uvedené v první větě, vyzve kupující prodávajícího, aby zboží dodal v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu poskytne. Pokud prodávající nedodá zboží ani v této dodatečné přiměřené lhůtě, je kupující oprávněn od smlouvy odstoupit.
6.11. Objednané zboží zasíláme kurýrem ( GLS, DPD ) nebo na výdejní místo Zásilkovny/Packety. Cena dopravy závisí na hmotnosti objedneného zboží a je účtována nasledovně:
- Zásilkovna - výdejní místo - do 4,5kg - 79Kč, do 8,5kg - 149 Kč ( pro objednávky nad 2500Kč do 4,5kg - doprava zdarma );
- Kurýr DPD - doručení na adresu - do 1,8kg - 129Kč, do 4,6kg - 139Kč, do 9kg - 179Kč;
- Kurýr GLS - doručení na adresu do 24h - do 4,5kg - 169Kč, do 9kg - 199Kč, do 18,5kg - 299Kč, do 27kg - 399Kč.
Při platbě na dobírku je nutné přičíst 49Kč.
Standardní dodací lhůta je 48 hodin, u kurýra GLS je to 24 hodin ( pro objednávky přijaté do 14:00 v pracovních dnech, pokud nasledující den nepřipadne na víkend/svátek včetně pondelí ).
Prodávající si vyhrazuje právo na změnu ceníku podle aktuálních cen přepravních společností/podle probíhajících akcí v E - shopu.
6.12. Pokud je zboží doručováno třetí stranou, je zákazník povinen zkontrolovat obsah zásilky v den doručení. V případě chyby /záměna zboží, neúplná objednávka apod/ je zákazník povinen zkontrolovat u prodejce Pitbike parts s.r.o. nejpozději následující pracovní den ode dne doručení třetí osobou.
6.13. V případě, že se tak nestane, platí ustanovení 6.12 , objednávka se považuje za úplnou a zpracovanou. Nárok zákazníka na vyřešení případu zaniká.
VI - a) Hodnocení zboží a e-shopu
Recenze musí splňovat níže uvedená kritéria, zobrazí se až po schválení:
a) je napsána v češtině,
b) neobsahuje vulgární slova ani narážky,
c) neobsahuje odkazy na konkurenční weby,
d) obsah se vztahuje pouze na hodnocený produkt, který byl zakoupen v e-shope pitbiker.cz,
e) neobsahuje otázku ( pro tyto případy prosím použijte kontaktní formulář ).
VII. Právo na odstoupení od kupní smlouvy
7.1. Kupující je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu v souladu s ust. § 7 a nasl. Zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (dále jen „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) do 14 dnů od převzetí zboží, pokud prodávající včas a řádně splnil informační povinnosti podle ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
7.2. V této lhůtě má kupující právo zboží po převzetí rozbalit a vyzkoušet způsobem obvyklým při nákupu v klasickém kamenném obchodě, a to v rozsahu nezbytném pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
7.3. Lhůta pro odstoupení od smlouvy začíná běžet dnem, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud:
a) zboží objednané kupujícím v jedné objednávce se dodává samostatně, a to ode dne převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) dodává zboží složené z několika částí nebo kusů, a to ode dne převzetí poslední části nebo kusu.
7.4. Odstoupení od smlouvy musí kupující učinit písemně způsobem nevzbuzujícím pochybnosti o tom, že od smlouvy odstoupil, nebo formou zápisu na jiném trvalém nosiči nebo na formuláři, který je přílohou č. 1 těchto obchodních podmínek. Lhůta pro odstoupení od smlouvy se považuje za dodrženou, pokud je oznámení o odstoupení od smlouvy odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty podle ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
7.5. Odstoupení od kupní smlouvy dle předchozího odstavce těchto obchodních podmínek musí obsahovat údaje požadované ve formuláři pro odstoupení od kupní smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 těchto obchodních podmínek, zejména identifikaci kupujícího, číslo a datum objednávky, přesnou specifikaci zboží, způsob, jakým má prodávající vrátit již přijaté plnění, zejména číslo účtu a/nebo poštovní adresu kupujícího.
7.6. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, ruší se od počátku každá doplňková smlouva související se smlouvou, od níž spotřebitel odstoupil.
7.7. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení od kupní smlouvy, zaslat zboží zpět na adresu sídla provozovatele nebo je předat prodávajícímu či osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud prodávající nabídl osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty tohoto odstavce obchodních podmínek se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
7.8. Kupující je povinen dodat prodávajícímu zboží kompletní, včetně kompletní dokumentace, nepoškozené a nepoužité.
7.9. Prodávající vrátí spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které od spotřebitele obdržel na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a dalších nákladů a poplatků. Prodávající není povinen vrátit Kupujícímu platby podle tohoto článku těchto Obchodních podmínek dříve, než je Zboží doručeno Kupujícímu, nebo dokud Kupující neprokáže, že Zboží odeslal zpět Prodávajícímu, ledaže Prodávající navrhne osobní převzetí Zboží nebo převzetí prostřednictvím jím pověřené osoby.
7.10. Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese kupující. To neplatí, pokud se prodávající dohodl, že je ponese sám.
7.11. Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání se zbožím, které je nad rámec nakládání nezbytného pro zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
7.12 Prodávající je povinen vrátit Kupujícímu kupní cenu za Zboží stejným způsobem, jaký použil Kupující při své platbě, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na jiném způsobu vrácení plateb, aniž by byly Kupujícímu v této souvislosti účtovány další poplatky.
7.13. V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a dodá prodávajícímu zboží, které je použité, poškozené nebo nekompletní, zavazuje se kupující uhradit prodávajícímu zejména:
a) hodnota, o kterou byla snížena hodnota zboží ve smyslu ust. § 457 Občianskeho zákonníka v skutečné výši,
b) náklady vzniklé prodávajícímu v souvislosti s opravou zboží a jeho uvedením do původního stavu.
Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu náhradu v souladu s tímto článkem obchodních podmínek ve výši nepřesahující rozdíl mezi kupní cenou zboží a hodnotou zboží v době odstoupení od kupní smlouvy.
7.14. V souladu s ust. § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem jsou:
- prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na zakázku nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele.
7.15. Vrácení elektronických dílů není možné, protože jejich funkčnost nelze ověřit.
7.16. Díly, které vykazují známky montáže a opotřebení, není možné vrátit.
7.17. Kupující je povinen doručit prodávajícímu údaje pro vrácení peněz (číslo účtu) spolu s vráceným zbožím nebo nejpozději do 14 dnů ode dne doručení, jinak bude vystaven slevový kupón platný po dobu následujících 3 měsíců.
VIII. Reklamační řád ( odpovědnost za vady, záruka, reklamace)
8.1. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je ve shodě s kupní smlouvou, zejména že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodaná věc má jakostní a užitné vlastnosti požadované smlouvou, popsané prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem.
8.2. Dodané zboží musí mít kvalitativní vlastnosti dohodnuté v kupní smlouvě, stanovené příslušnými právními předpisy a normami, nebo vlastnosti obvyklé.
8.3. Pokud má zboží vady, které lze odstranit, má kupující právo na jejich bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.
8.4. Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží nebo, pokud se vada týká pouze součásti zboží, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.
8.5. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže.
8.6. Vyskytne-li se na zboží vada, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání zboží jako věci bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Stejná práva má kupující i v případě, že se jedná o vady odstranitelné, avšak kupující nemůže zboží řádně užívat pro opětovný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.
8.7. Pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny zboží.
8.8. Záruční doba je 24 měsíců od data dodání zboží, pokud není pro konkrétní případy stanovena jiná záruční doba.
8.9. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl zboží používat z důvodu záruční opravy zboží.
8.10. V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém budou uvedeny informace o výměně zboží, a případné další reklamace budou uplatněny na základě kupní smlouvy a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové zboží začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.
8.11. Prodávající odpovídá za vady zboží v souladu s platnými předpisy Slovenské republiky a kupující je povinen neprodleně uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo určené osoby. V případě vady zboží nesmí kupující zboží užívat až do odstranění vady a je povinen neprodleně uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo určené osoby. Informace o určených osobách a servisních místech pro záruční a pozáruční servis jsou uvedeny v záručním listě nebo je Prodávající poskytne Kupujícímu na vyžádání telefonicky nebo e-mailem.
8.12. Vyřizování reklamací se řídí platným reklamačním řádem prodávajícího, tj. článkem 8 těchto obchodních podmínek. Kupující byl řádně seznámen s reklamačním řádem a byl informován o podmínkách a způsobu uplatnění reklamace zboží, včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav dle ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy umístěním těchto obchodních podmínek na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího a kupující měl možnost se s nimi před odesláním objednávky včas seznámit.
8.13. Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím u prodávajícího prostřednictvím e-shopu.
8.14. Kupující má právo uplatnit u Prodávajícího odpovědnost za vady Zboží pouze u Zboží, které je vadné, za které odpovídá výrobce, dodavatel nebo Prodávající, na které se vztahuje záruka a které bylo zakoupeno u Prodávajícího.
8.15. Má-li zboží vady, má kupující právo uplatnit reklamaci v sídle prodávajícího v souladu s ustanovením § 18 odst. 2 Zákona, a to doručením zboží na adresu prodávajícího a doručením projevu vůle kupujícího (dále jen "oznámení o reklamaci") prodávajícímu, např. formou vyplněného reklamačního formuláře, který je umístěn na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího (dále jen "formulář oznámení o reklamaci"). Kupující je povinen v Oznámení o reklamaci pravdivě uvést všechny požadované údaje, zejména přesně označit druh a rozsah vady zboží; kupující rovněž uvede, které ze svých práv podle § 622 a 633 Občianského zákonníka uplatňuje. Kupující má rovněž právo uplatnit reklamaci u osoby pověřené výrobcem zboží k provádění záručních oprav (dále jen "pověřená osoba"). Seznam určených osob je uveden v záručním listě nebo jej prodávající zašle kupujícímu na jeho žádost.
8.16. Prodávající vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace. Reklamace může být vyřízena, pokud se vada vyskytla v záruční době a byla uplatněna u prodávajícího ve stanovené lhůtě.
8.17. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) zákonač. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa neprodleně, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li vyžadováno složité technické posouzení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Prodávající je povinen vystavit písemný doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
8.18. Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od jeho zakoupení, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze po spotřebiteli požadovat, aby uhradil náklady na odborné posouzení nebo jakékoli jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající poskytne spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace.
8.19. Prodávající je povinen vést evidenci stížností a na požádání ji předložit ke kontrole dozorovému úřadu. Evidence reklamací musí obsahovat údaje o datu uplatnění reklamace, datu a způsobu vyřízení reklamace a pořadové číslo reklamačního dokladu.
8.20. Prodávající odpovídá za vady prodaného zboží při převzetí zboží a za vady, které se vyskytnou po převzetí zboží v záruční době. Záruka se nevztahuje na vady způsobené mechanickým poškozením po převzetí zboží, vlastní dopravou, vlastní úpravou zboží, neoprávněnou osobou, jiným neodborným zásahem, nešetrným zacházením, nesprávným používáním nebo skladováním ve vlhkém nebo chemicky agresivním prostředí a neodbornou montáží spotřebitelem, na vady způsobené opotřebením používáním nebo nesprávnou péčí. Stárnutí materiálu a případné změny barvy nejsou důvodem k reklamaci.
IX. Práva a povinnosti smluvních stran
9.1. Prodávající informoval kupujícího před odesláním objednávky jasným, jednoznačným, srozumitelným a nezaměnitelným způsobem o předsmluvních informacích týkajících se reklamačních, platebních, obchodních, přepravních a dalších podmínek tím, že:
a) hlavní vlastnosti zboží nebo povaha služby jsou v rozsahu odpovídajícím použitému komunikačnímu prostředku a zboží nebo službě uvedeny na příslušné katalogové stránce e-shopu prodávajícího,
b) obchodní jméno a sídlo prodávajícího na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
c) telefonní číslo prodávajícího a další údaje důležité pro kontakt kupujícího s prodávajícím, zejména e-mailovou adresu a faxové číslo prodávajícího, pokud je prodávající uvedl na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
d) adresu prodávajícího, na které může kupující uplatnit reklamaci zboží nebo služeb, podat stížnost nebo jinou stížnost podle těchto obchodních podmínek, která je uvedena na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
e) celkovou cenu zboží nebo služeb včetně daně z přidané hodnoty a všech ostatních daní, nebo, pokud vzhledem k povaze zboží nebo služeb nelze cenu rozumně určit předem, způsob jejího výpočtu a náklady na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky, nebo, pokud tyto náklady a poplatky nelze určit předem, skutečnost, že kupující bude povinen je uhradit, informován na příslušné katalogové stránce internetových stránek elektronického obchodu prodávajícího,
f) o platebních podmínkách, dodacích podmínkách, lhůtě, do které se prodávající zavazuje dodat zboží nebo poskytnout službu, informace o postupech při uplatňování a vyřizování reklamací, stížností a reklamací kupujícího informován v příslušných článcích těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
g) informace o právu kupujícího odstoupit od kupní smlouvy, podmínkách, lhůtě a postupu pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy v článku 7 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
h) poskytnutí formuláře pro odstoupení od smlouvy v článku 7 a v příloze těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího; prodávající rovněž poskytl samotný formulář pro odstoupení od smlouvy v příloze těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
i) informaci o tom, že pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, ponese náklady na vrácení zboží prodávajícímu podle § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (dále jen "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku),
j) závazek kupujícího zaplatit prodávajícímu cenu za skutečně poskytnuté plnění podle § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, pokud kupující odstoupí od smlouvy o poskytování služeb poté, co dal prodávajícímu výslovný souhlas podle § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informován v článku 7 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
k) o okolnostech, za kterých kupující ztrácí právo odstoupit od smlouvy, o nichž je informován v článku 7 těchto obchodních podmínek, které jsou uvedeny na příslušné podstránce elektronického obchodu prodávajícího,
l) o odpovědnosti prodávajícího za vady zboží nebo služeb v rámci ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informován v článku 7 těchto obchodních podmínek, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
m) o povinnosti kupujícího zaplatit na žádost prodávajícího zálohu nebo poskytnout jinou finanční jistotu a o podmínkách, které se na její poskytnutí vztahují, pokud z kupní smlouvy taková povinnost pro kupujícího vyplývá, informoval na příslušné katalogové stránce e-shopu prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
n) kompatibilitu elektronického obsahu s hardwarem a softwarem, o které je prodávající informován nebo o které lze důvodně předpokládat, že je mu známa, případně na příslušné katalogové stránce e-shopu prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
p) o úkonech nezbytných k uzavření kupní smlouvy tím, že tyto nezbytné úkony popíše v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
q) že kupní smlouva bude uložena v elektronické podobě u prodávajícího a bude kupujícímu k dispozici poté, co si ji kupující písemně vyžádá na příslušné katalogové stránce e-shopu prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,
r) o tom, že jazykem nabízeným pro uzavření smlouvy je český jazyk, je informováno na příslušné katalogové stránce e-shopu prodávajícího a v těchto obchodních podmínkách, které jsou umístěny na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího,o tom,
s) informace o možnosti a podmínkách řešení sporu prostřednictvím systému alternativního řešení sporů; prodávající rovněž uvede na svých internetových stránkách odkaz na platformu alternativního řešení sporů, prostřednictvím které může spotřebitel podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu.
Orgánem pro alternativní řešení sporů je ze zákona Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.
9.2. Pokud prodávající nesplnil informační povinnost uhradit dodatečné poplatky nebo jiné náklady podle bodu 9.1 písm. e) těchto obchodních podmínek nebo náklady na vrácení zboží na základě bodu 9.1 písm. i) těchto obchodních podmínek, není kupující povinen tyto dodatečné náklady nebo poplatky hradit.
9.3. Prodávající je povinen:
a) dodat kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě a ve sjednané lhůtě na základě objednávky potvrzené přijetím a zabalit je nebo vybavit pro přepravu způsobem nezbytným pro jeho uchování a ochranu,
b) zajistit, aby dodané zboží splňovalo kritéria stanovená platnými právními předpisy Slovenské republiky,
c) neprodleně po uzavření kupní smlouvy, nejpozději však spolu s dodáním zboží, poskytnout kupujícímu potvrzení o uzavření kupní smlouvy na trvalém nosiči, například e-mailem,
d) předat kupujícímu spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady stanovené platnými slovenskými právními předpisy (návody v českém jazyce, záruční list, dodací list, daňový doklad).
9.4. Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny kupujícím za dodané zboží.
9.5. Pokud prodávající není schopen z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží dodat kupujícímu zboží ve lhůtě sjednané v kupní smlouvě nebo uvedené v těchto obchodních podmínkách nebo za sjednanou kupní cenu, je prodávající povinen nabídnout kupujícímu náhradní plnění nebo možnost kupujícího od kupní smlouvy odstoupit (zrušit objednávku). Kupující může od kupní smlouvy odstoupit nebo objednávku zrušit zasláním e-mailu. V případě, že kupující již uhradil kupní cenu nebo její část, vrátí prodávající kupní cenu nebo její již uhrazenou část do 14 dnů ode dne doručení e-mailu o odstoupení od kupní smlouvy nebo zrušení objednávky kupujícímu na účet určený kupujícím, pokud se strany nedohodnou jinak. Nepřijme-li Kupující v přiměřené lhůtě Prodávajícím nabízené náhradní plnění nebo neodstoupí-li od kupní smlouvy, je Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit, a pokud již Kupující zaplatil kupní cenu nebo její část, je Prodávající povinen vrátit Kupujícímu již zaplacenou kupní cenu nebo její část do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od kupní smlouvy Kupujícímu.
X. Zásady ochrany osobních údajů
10.1. Smluvní strany se dohodly, že kupující, je-li fyzickou osobou, je povinen oznámit prodávajícímu v pořadí své jméno a příjmení, adresu trvalého pobytu včetně PSČ, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
10.2. Smluvní strany se dohodly, že kupující, je-li právnickou osobou, je povinen oznámit prodávajícímu v objednávce své obchodní jméno, adresu sídla včetně PSČ, IČO, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
10.3. Kupující může kdykoli zkontrolovat a změnit poskytnuté osobní údaje po přihlášení do e-shopu prodávajícího v sekci Můj profil - Změna osobních údajů. Zrušení registrace lze provést na základě žádosti zaslané e-mailem na info@pitbike.sk
10.4. Prodávající tímto oznamuje kupujícímu, že v souladu s ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) prodávající jako správce bude zpracovávat osobní údaje kupujícího při uzavírání kupní smlouvy bez souhlasu kupujícího jako subjektu údajů, neboť zpracování osobních údajů kupujícího bude prodávající provádět v rámci předsmluvních vztahů s kupujícím a zpracování osobních údajů kupujícího je nezbytné pro plnění kupní smlouvy, v níž kupující vystupuje jako jedna ze smluvních stran.
10.5. Kupující může před odesláním objednávky zaškrtnout příslušné políčko a vyjádřit tak svůj souhlas ve smyslu s ust. § 11 ods. 1 zákona, prodávajícího zpracovávat a uchovávat jeho osobní údaje, zejména ty, které jsou uvedeny výše a/nebo které jsou nezbytné pro činnost prodávajícího spočívající v zasílání informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízené zboží, a zpracovávat je ve všech svých informačních systémech souvisejících se zasíláním informací o nových produktech, slevách a akcích na nabízené zboží.
10.6. Prodávající se zavazuje nakládat s osobními údaji kupujícího a nakládat s nimi v souladu s platnými právními předpisy Slovenské republiky.
10.7. Prodávající prohlašuje, že v souladu s ust. § 6 ods. 2 písm. c) ZnOOÚ osobní údaje budou shromažďovány výhradně pro účely uvedené v těchto podmínkách.
10.8. Prodávající prohlašuje, že v souladu s ust. § 6 ods. 2 písm. e) ZnOOÚ nebude shromažďovat osobní údaje pro jiné účely, než které jsou výslovně uvedeny v těchto podmínkách, a zajistí, aby osobní údaje byly zpracovávány a používány pouze způsobem, který odpovídá účelu, pro který byly shromážděny, a nebude je kombinovat s osobními údaji, které byly shromážděny pro jiné účely.
10.9. Kupující uděluje prodávajícímu souhlas dle bodu 10.5 těchto obchodních podmínek na dobu určitou, a to do doby naplnění účelu zpracování osobních údajů kupujícího. Po naplnění účelu zpracování zajistí Prodávající neprodlenou likvidaci osobních údajů Kupujícího. Kupující může souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoli písemně odvolat. Souhlas zaniká do 1 měsíce ode dne, kdy Prodávající obdrží odvolání souhlasu Kupujícího.
10.10. Prodávající prohlašuje, že bude zpracovávat osobní údaje v souladu s dobrými mravy a bude postupovat způsobem, který není v rozporu se ZnOOÚ ani jinými obecně závaznými právními předpisy a nebude je obcházet. Prodávající prohlašuje, že souhlas subjektu údajů nebude vynucován ani podmiňován hrozbou odmítnutí smluvního vztahu, služby, zboží nebo povinnosti uložené Prodávajícímu.
XI. Závěrečná ustanovení
11.1. Pokud je kupní smlouva písemná, musí být písemná i jakákoli její změna.
11.2. Strany se dohodly, že komunikace mezi nimi bude probíhat formou e-mailových zpráv.
11.3. Vztahy, které nejsou upraveny těmito podmínkami, se řídí příslušnými ustanoveními Občianskeho zákonníka, Zákona, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z.z. v znení neskorších predpisov a Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
11.4. Tyto obchodní podmínky nabývají pro kupujícího účinnosti uzavřením kupní smlouvy.
Příloha č. 1
Formulář pro odstoupení od smlouvy
(tento formulář vyplňte a odešlete pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy)
Komu: Pitbike parts s. r. o., s místem podnikání: Veľká okružná 17, 010 01 Žilina, Slovenská republika
IČO: 53 184 793, zapsaný v Obchodnom registeri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 75316/L
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Jméno spotřebitele ................................................................
Adresa spotřebitele ..............................................................
Tel. č. / e-mail spotřebitele......................................................
Tímto oznamuji, že odstupuji od smlouvy v souladu s ustanovením § 8 a nasl. zákona č. 102/2014 Z.z v znení neskorších predpisov z kupní smlouvy uzavřené s prodávajícím Pitbike parts s. r. o., s místem podnikání: Veľká okružná 17, 010 01 Žilina, Slovenská republika
IČO: 53 184 793, zapsaný v Obchodnom registeri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 75316/L
Číslo objednávky a faktury..............................................
Datum objednání..........................................
Datum přijetí zboží...................................
V .............................., dne
Podpis spotřebitele..........................
Příloha č. 2
Poučení o uplatnění práva kupujícího na odstoupení od kupní smlouvy
1. Právo na odstoupení od kupní smlouvy
Máte právo odstoupit od této kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne 14 dní ode dne, kdy vy nebo vámi určená třetí osoba, s výjimkou dopravce, převezme zboží.
Při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy nás prosím informujte o svém rozhodnutí odstoupit od této kupní smlouvy jednoznačným prohlášením (např. dopisem zaslaným poštou, faxem nebo e-mailem) na následující adresu
Pitbike parts s. r. o., Staškov 25, Staškov 023 53
IČO: 53 184 793, zapsaný v Obchodnom registeri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 75316/L
E-mail: info@pitbiker.cz/podpora@pitbiker.cz , Tel: +420 799 563 023
K tomuto účelu můžete použít vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy, který najdete v příloze 1 obchodních podmínek. Pokud si přejete, můžete vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy nebo jiné jasné prohlášení o odstoupení od smlouvy vyplnit a odeslat také elektronicky prostřednictvím našich webových stránek www.pitbiker.cz. Pokud této možnosti využijete, neprodleně vám e-mailem nebo na jiném trvalém nosiči potvrdíme přijetí vašeho odstoupení od kupní smlouvy.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud odešlete oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
2. Důsledky odstoupení od smlouvy
V případě odstoupení od kupní smlouvy vám vrátíme všechny platby, které jste v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy uhradili, zejména kupní cenu, včetně nákladů na dodání zboží. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný způsob doručení než nejlevnější námi nabízený běžný způsob doručení, ani na náklady na dodatečné služby, pokud byly předmětem smlouvy a pokud byly poskytnuty v plné výši. Platby vám budou vráceny bez zbytečného odkladu a v každém případě nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jsme obdrželi vaše oznámení o odstoupení od této kupní smlouvy. Budou vám vráceny stejným způsobem, jaký jste použili pro svou platbu, pokud jste se výslovně nedohodli na jiném způsobu platby, a to bez jakýchkoli dalších poplatků.
Platba za zakoupené zboží vám bude vrácena až po doručení vráceného zboží zpět na naši adresu nebo po předložení dokladu o zpětném odeslání, podle toho, co nastane dříve. Zboží nám prosím zašlete zpět nebo jej přineste na adresu sídla prodávajícího bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne uplatnění práva na odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud zboží odešlete zpět před uplynutím 14denní lhůty. Přímé náklady na vrácení zboží nesete vy.
Vezměte prosím na vědomí, že pokud odstoupíte od kupní smlouvy, odpovídáte za jakékoli snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním v době od jeho dodání do doby jeho vrácení jiným způsobem, než který je nezbytný pro zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.